Second Life w biznesie

Zacznimy od początku. Co to jest Second Life?

Second Life (SL) – gra typu MMORPG (Massively-Multiplayer Online Role Playing Game – dużo graczy w jednym wirtualnym świecie). Jest to częściowo płatny wirtualny świat 3D, udostępnionym publicznie w 2003 roku przez firmę Linden Lab mieszczącą się w San Francisco, założoną przez Philipa Rosedale’a – byłego dyrektora ds. technicznych firmy RealNetworks. „Świat” Second Life znajduje się na wielu serwerach zarządzanych przez Linden Lab. To połączenie serwerów zwane jest „siecią” (ang. grid). Klient gry dostarcza użytkownikom (nazywanym mieszkańcami – ang. residents) narzędzia do modyfikacji świata SL oraz uczestniczenia w jego wirtualnej ekonomii, która powoli zaczyna zachowywać się jak „prawdziwy” rynek. Na początku marca 2007 roku było ok. 5 500 tys. zarejestrowanych graczy, z czego około 1 750 tys. było aktywnych w ciągu ostatnich 60 dni.

Oto prezentacja co to jest SL, jak robić awatara, jak funkcjonować w społecznościach, na czym polega ekonomia oraz kto i gdzie się reklamuje.

A tu inna prezentacja. Burza mózgów.

Pytanie brzmi: czy SL będzie trwało i stanie się niezbędnym elementem biznesu i standardem wirtualnego handlu czy po prostu zniknie i upadnie, kiedy ludzie się nim znudzą?

Reklamy