Jedna trzecie użytkowników internetu pod władzą treści społecznościowych

Co trzeci użytkownik twierdzi, że ich decyzje zakupowe są robione pod wpływem stron socjalnych. Taki wynik badania opublikował JupiterResearch robący badanie w styczniu 2007 roku dla iProspect. Ankieta miała na celu poznać wpływ na decyzje konsumenckie stron społecznościowych (w tym wypadku chodzi o strony, w ktrórych użytkownik sam tworzy treść strony – a więc również te witryny gdzie użytkownicy tworzą recenzje, opisy itd. np. Amazon.com).

Najbardziej popularne strony są odwiedzane przez 25% użytowników całego internetu conajmniej raz na miesiąc. Najwięcej wejść odbywa się poprzez wpisanie adresu w przeglądarkę lub zakładki. Raport pokazuje również, że chociaż mniej niż 10% internetowej populacji odwiedza niszowe strony społecznościowe, są one bardzo sprecyzowane na target (grupę docelową) oraz bardzo efektywne w docieraniu do niej.

Poza tym odkryto:

  • 72% odwiedzających YouTube szukają głównie rozrywki, podczas gdy 49% użytkowników Facebook i 35% użytkowników MySpace głównie szuka możliwości społecznych.
  • 56% odwiedzających stronę TripAdvisor, 39% Yahoo! Answers, 39% Craiglist i 32% iVillage szukają aktywnie serwisów lub produktów.
  • 90% odwiedzających witryny społecznościowe nie pisze komentarzy na stronach, które odwiedzają.
Advertisements