Reklama w komórce – skuteczna?

W maju br. Tickbox przeprowadził badania na temat stosunku Brytyjczyków do reklam w telefonach komórkowych. Wyniki badań nie są zaskakujące i pokazują istnienie podobnych tendencji, jak i w przypadku innych nośników reklamy. Mianowicie potwierdzają one ogólną niechęć społeczeństwa do reklam wyświetlanych na tradycyjnych zasadach, tj. bez zamówienia i akceptacji Użytkownika. Jednakże nastawienie Użytkowników komórek do reklam zmienia się, gdy reklamodawca oferuje gratisy za oglądanie reklamówek.

W niechcianą reklamę, która nie przynosi żadnych korzyści klika 6% mężczyzn i 4,4% kobiet, podczas gdy reklama z gratisem (np. w postaci darmowego dzwonka, tapety) jest już klikana przez 29% mężczyzn i 19,9% kobiet.

W obu przypadkach widoczna jest większa podatność na reklamę wśród ludzi młodych. W tradycyjne reklamy rozsyłane na telefony komórkowe klika:

  • 13,0% osób w wieku 16-24 lata,
  • 6,1% osób w wieku 25-34 lata,
  • 4,4% osób w wieku 35-44 lata,
  • 3,3% osób w wieku 45-54 lata,
  • 4,0% osób w wieku powyżej 55 lat.

W przypadku reklam z gratisami klikalność przedstawia się następująco:

  • 40,3% osób w wieku 16-24 lata,
  • 27,4% osób w wieku 25-34 lata,
  • 25,9% osób w wieku 35-44 lata,
  • 18,9% osób w wieku 45-54 lata,
  • 10,1% osób w wieku powyżej 55 lat.

Badania jasno pokazują, że użytkownicy komórek znacznie chętniej oglądają reklamy, gdy coś za to dostają… w sumie nie ma się co dziwić. 😉

Reklamy