Wciskanie kitu na forum

Na forum forumomarketingu Pan Piotr zastanawia się (opisując przy tym praktykę):

Często zdarza się widzieć posty osób, które polecają stronę zaraz w pierwszym poscie – najczęściej jest to też jedyny post. Z reguły ani temat, ani treść nie są dobrze przygotowane, dlatego część osób (szczególnie stałych bywalców for) albo tam nie zagląda, albo zagląda po to, by „kąśliwie” odpowiedzieć…
W związku z tym, czy uważacie, że reklama na forum jest skuteczną metodą, czy raczej nie ma szans powodzenia?

Odpowiedział mu Pan Marcin – zainteresowany tematem- i przygotował – wedle zasad i rad Pana Piotra – przykładowy tekst reklamowy na forum.
Ale niestety nie zrobił tego wystarczająco dobrze i Pan Piotr go poprawił:

Tekst za bardzo przypomina reklamę… nie można opowiadać o programie – trzeba zadawać pytania. Podać link i zapytać, czy ktoś używał tego programu i jak się sprawdza. Czy nikt nie miał z nim problemów (choć z tym trzeba uważać), itd…
Tutaj przedstawiłeś program tak, że od razu wiadomo, że wiesz o czym piszesz, i że nie pytasz, tylko przedstawiasz (reklamujesz)…
Cytat:
Wielu użytkowników wykorzystuje aukcje jako główny model sprzedaży. Obsługując kilkaset aukcji trudno ogarnąć wszystko swoją pamięcią.
Tak się zaczyna ulotkę reklamową… zacząłbym raczej:
„Mam taki problem i prosiłbym o propozycję jego rozwiązania…
Otóż prowadzę sprzedaż na allegro, na początku była to jedna aukcja, potem druga, a z czasem zrobiło się ich kilkaset (nie będę podawał linku, bo to nie istotne i nie chciałbym, żeby wyszło, że to reklama…).
Mój problem dotyczy tego, że chciałbym pomóc sobie w obsłudze tych kilkuset aukcji – wyeliminować powtarzające się problemy
[wymienić jakie].
Znalazłem taki programik: [link] ale nie chciałbym strzelać w ciemno.
Czy ktoś go już używał? Czy komuś pomógł rozwiązać opisane problemy?
[…]
i tak dalej…
czy widzisz różnicę?

Idąc dalej tym tropem Pani Barbara dzieli się spostrzeżeniami:

Myślę, że gdyby taka forma reklamy nie była skuteczna, to nie byłoby Ciebie tutaj (i mnie również ). Oczywiście należy pamiętać, że o skuteczności reklamy na forum decyduje jej forma oraz właściwy wybór tematyki forum, na którym chcemy się reklamować.
Jako osoba współtworząca forum o reklamowaniu stron internetowych zmuszona jestem do czytania dużej ilości postów i muszę przyznać, że coraz częściej zawierają one dobrze przygotowane przekazy reklamowe. Jednak myślę, że doświadczeni Internauci są w stanie je wyróżnić i nie klikają bez zastanowienia w zawarte w nich linki. Stąd też można by było podważać skuteczność tej metody reklamowania, gdyby nie fakt, że aktywne linki umieszczone w postach pomagają w wypozycjonowaniu strony.

Praktycznie? Proszę bardzo. Drugi post użytkownika AidaTm brzmi:

Hehe… Właśnie skończyłem czytać wasze posty… Bardzo pouczające, ja przyznam szczerze że jestem świeżak bo dopiero zajmuje się e-biznesem od roku. Ale wiem jedno każdy sposób reklamy jest dobry, tylko trzeba go odpowiednio wykorzystać. Ja przez ten okres, wywnioskowałem, że mając nawet olbrzymią bazę adresów mailowych, nie opłaca się wysyłać do wszystkich tej samej oferty. Moja rada, Ja zacząłem segregować bazę danych pod względem upodobań osób, które chcą wogóle z czego kolwiek skorzystać. A dlaczego sądzę, że to jest dobry sposób. Bo kiedyś wyslałem ok 7000 maili z tą samą treścią i okazało się, że tylko część pozytywnie odpowiedziała. No i to się tak zaczęło. Ja jestem zdania, że najlepsze sprawdzenie czegoś co się robi jest wtedy jak się samemu sprawdzi. A co na dzisiaj bym polecał. Puścić w obieg tzw. reklamę wirusową. Ja korzystam z FreeViral i powiem szczerze, że mnie zaskakuje.

Ale to nie jedyne miejsce gdzie AidaTm (z resztą pod tą samą nazwą) reklamował freeviral.

Pan Piotr aktywnie reklamuje siebie i swoje kursy:

Ja znalazłem sobie kilka takich dobry for, na których aktywnie działam i tak sprzedaje mi się dużo kursów, które napisałem…
Tak naprawdę takie fora to kopalnia wiedzy i pomysłów na nowe produkty – ale o tym niedługo, z mojego ebooka, lub książki

O istnieniu płatnych „moderatorów” (powiedziałabym userów) wiedzą wszyscy:

można też spróbować na forach gdzie znajdują się płatni moderatorzy

Żeby nie było smutno tym, którzy nie wiedzą jak się zabrać za reklamę na forach mam pocieszenie: oto jesty wydana o tym książka. Nawet przypuszczam, że nie jedna. Mam jej angielskojęzyczną wersję. Tak czy inaczej dla tych, którzy tylko chcą liznąć temat polecam artykuł „Przepis na skuteczny post reklamowy”

Nie zapominajcie, że warto założyć sobie kilku userów:

No cóż, wydaje mi się, że najlepszą metoda jest znalezienie dwóch-trzech osób orientujących się w temacie i wio. Chyba, że sam założysz sobie 3 loginy i będziesz odpowiadał – to ponoć też działa.

(to było przy okazji rozkręcania własnego forum, ale kto zabrania zrobić to na innym?)

Praktyka jest stosowana nagminnie nie tylko przez osoby prywatne. Również firmy lubują się w takich działaniach. Najlepszym przykładem jest wyszukiwanie płatnych moderatorów. A chętnych jest coraz więcej.

Na jednym z portali usługowych możemy znaleźć;
zobacz

że nie jest to odosobniony przypadek przytaczam drugą aukcję:
zobacz

A to tylko z dnia dzisiejszego.

Nie ma to jak robić szum wokół siebie, prawda?

