Co nowego w sieci?

Second Life: zakazane usługi bankowe

Linden Lab, firma odpowiedzialna za stworzenie i rozwój wirtualnego świata Second Life zapowiedziała, że podobnie jak hazard, zakazane zostaną usługi quasi-bankowe. Według firmy, proceder ten zagraża ekonomii cyfrowego świata.

Nomen omen, czyli marka dla opornych

„Nomen omen” po łacinie znaczy dosłownie „imię wróżba”. W czasach antycznych nadawano ludziom imiona wróżąc np. z układu planet. Działo się tak, ponieważ starożytni wierzyli, iż imię człowieka w dużej mierze determinuje jego charakter i z tej przyczyny, przy nadawaniu imion, uważali za stosowne poradzić się sił wyższych. Nie tylko nazywanie dzieci sprawia wiele kłopotów. Również nazywanie przedmiotów nie jest łatwe. Kierując się aspektem funkcjonalnym czy pochodzeniem danej rzeczy, można bardzo szybko coś nazwać, ale nie koniecznie będzie to ładna nazwa. Pomimo słów Szekspira poddających w wątpliwość znaczenie imienia:

„Czymże jest nazwa? To co zowiem różą,

Pod inną nazwą równie by pachniało.”

William Szekspir „Romeo i Julia”

autor artykułu śmie twierdzić, że zapach róży z pewnością zostanie ten sam, nawet jeśli nazwiemy ją kolczastym badylem, tylko ochota na wąchanie może się nie pojawić. Można powiedzieć, że w świecie marketingu rolę imienia pełni marka, jest to jednak bardzo duże uproszczenie. W rzeczywistości pojęcie to jest dużo szersze.

ACR: nie kupuj reklamy, kupuj jej efekty

Dom mediowy ACR, należący do grupy K2 Internet zaoferował usługi z zakresu tzw. „Performance Marketingu”, czyli działań reklamowych w Internecie ukierunkowanych na wywołanie konkretnej i mierzalnej reakcji odbiorców, jak na przykład wypełnienie formularza na stronie www, lub zakup produktu on-line.

Second Life: rozwój projektu Eurofun2012.com
GE Money Bank został oficjalnym sponsorem wirtualnego stadionu na EURO 2012, budowanego przez agencję FFCreation. Projekt uzyskał także poparcie władz stołecznych – przyznano mu Honorowy Patronat Prezydenta m.st. Warszawy, Pani Hanny Gronkiewicz-Waltz.

Reklamy